Kako bi očuvala i konstantno unapređivala svoj integritet, Banka posluje u skladu sa važećim propisima i podstiče postupanje u skladu sa najvišim etičkim standardima, a isto očekuje i od trećih lica – pružalaca usluga na osnovu ugovora zaključenih sa Bankom.
Banka je svojim internim aktima uspostavila okruženje prema kojem sva lica mogu da se osjećaju slobodnim da prijave bilo kakvo nezakonito, neetično ili nepošteno postupanje.
U cilju smanjenja rizika od nastanka situacija koje mogu nanijeti štetu Banci, odnosno narušiti integritet ili reputaciju Banke kontinuirano se oslanjamo i na Sistem zviždača (whistleblowing) koji pruža priliku svim licima da prijave postupanje koje predstavlja:
- kršenje zakonskih i podzakonskih propisa,
- prijavu sumnje na korupciju, te svako drugo
- nezakonito, neetično ili nepošteno postupanje.
Banka strogo zabranjuje diskriminaciju, te lice koje izvrši prijavu ne smije imati štetne posljedice zbog prijave, uključujući i slučajeve kada se istragom utvrdi da navodi prijave učinjeni u dobroj namjeri nisu tačni. Obavezujemo se da:
- sve prijave razmotrimo sa dužnom pažnjom i tretiramo kao strogo poverljive,
- preduzmemo sve neophodne mjere kako bismo spiječili bilo kakve negativne posljedice po lice koje je podnijelo prijavu, bez obzira na to ko je uključen u prijavljeni slučaj,
- štitimo identitet lica koje je podnijelo prijavu, izuzev u slučaju dozvole tog lica da se njegov identitet otkrije određenom licu/licima.
Ljubazno vas pozivamo da prijave izvršite:
- na e-mail adresu whistleblowing.rs.ba@addiko.com,
- poštom na adresu Addiko Bank a.d. Banja Luka, Aleja Svetog Save 13, n/ruke direktor Odjela Compliance i AML ili Predsjednik Uprave,
- lično ili putem telefona direktoru Odjela Compliance i AML,
- ostavljanjem prijave u sanduče za Whistleblowing prijave/Prijavu korupcije u prostorijama centrale Banke,
- putem obrasca za Whistleblowing prijavu na intranet stranici Banke (samo za zaposlene Banke).
U cilju efikasnijeg provođenja istrage, prijava bi treba da sadrži:
- lične podatke lica koje vrši prijavu, osim u slučaju kada to lice želi ostati anonimno: ime i prezime, kontakt telefon i e-mail adresa;
- kratak opis slučaja koji se prijavljuje, uključujući način na koji se došlo do informacije, organizacionu jedinicu u kojoj je došlo do nepravilnosti i lica koja su uključena (ukoliko posjedujete podatke), način na koji je došlo do nepravilnosti, uz dostavljanje dokaza koji potkrepljuju prijavu (ukoliko iste posjedujete).
Želimo vam se unaprijed zahvaliti na doprinosu našim naporima u osiguravanju trajne pouzdanosti i integriteta Addiko Banke. Vaša saradnja je od ključnog značaja za očuvanje visokih standarda poslovanja i poverenja koje gradimo zajedno.